לגימות של אור – אשה חדשה – תשובה בגעגועים – אלול תשפ"א

אתם באמת חושבים שאתם מכירים אותו?

מזל בתולה אמרנו, אלול הוא זמן טוב לנישואים ולחידוש התקשורת הזוגית, וכך אנו חווים את עבודת התשובה, כתשובה אל בן הזוג שלנו ואל הקשר הטוב איתו.

בכל מערכת יחסים אנו נוטים להתרגל לאנשים איתם אנו באים במגע, 'אני כבר מכירה אותו', 'עכשיו היא תגיב כך כך, אני יודע'.

בדיוק על זה אמרו צדיקים – 'כי יקח איש אשה חדשה' – בקשר בין בני זוג (וממילא בכל מערכת יחסים) היכולת שלנו להכיר באמת את הצד השני מתחילה בהכרה שיש משהו סודי בבן הזוג שאף פעם לא נצליח להכיר עד הסוף, מקסימום את הקצה החיצוני שלו, ולכן הוא תמיד יהיה חדש עבורי.

ההכרה הזו עוזרת לנו להישאר רגישים למה שבן הזוג אומר או רוצה, כי אנחנו לא 'מכירים כבר' את האישיות שלו, אלא דרוכים תמיד לשמוע מה הוא אומר, כאילו זו פעם ראשונה שלנו איתו.

גם על ה' אנחנו צריכים להסתכל כך.
בחודש אלול, עלינו לבוא לה' ממקום של אי ידיעה, גם אם נדמה לנו שאנו 'כבר מכירים אותו' ונטועים עמוק בקשר איתו, כעת אנו צריכים לזכור שהוא סוד חתום ונעלם שעדיין לא זכינו להכיר, כך נזכה להיות בעלי תשובה באמת.

אז בחודש אלול, מזל בתולה, היכולת שלנו לשוב באמת לה' תלויה בכך שנזכור שהוא תמיד מופלא ממנו, רק כך הוא נצליח באמת להכיר אותו.

נ.ב.
מקור לדברינו כאן, נמצא בתורת הבעש"ט על הפסוק "תורת ה' תמימה משיבת נפש":
הבעש"ט מפרש שאם לומדים תורה ומרגישים שכבר מכירים אותה, הלימוד לא יהיה מענג ומשמח, רק כאשר מתייחסים לתורה כ'תמימה', כזו שאף פעם לא הכרנו אותה 'מבפנים' ועדיין היא פלאית ממנו, אז כשנלמד אותה היא אכן תהיה משיבת נפש, טריה, רעננה ומחיה אותנו.

אהבתם? שתפו את הפוסט:

צריכים עזרה?
שלח לנו WhatsApp

הרשמו לתפוצה וקבלו מידי שבוע מאמר מרתק על הפרשה: