זכינו בישיבת 'עוד יוסף חי' להידבק באורו של יוסף הצדיק למעלה מארבעים שנה. דרכו של יוסף שהוא שומר על האור הפנימי והעומק שלו וממשיך לחלום חלומות גדולים ולא להתייאש בשום מצב – עד שהוא מגיע למלוכה.

 

אז אם גם אתה חולם בגדול, ורוצה לדבוק בתורה ובפנימיותה מתוך שמחה, טבעיות, פשטות ודיבוק חברים – אתה מוזמן לבוא ולהכיר את בית המדרש שלנו.

 

בתקוה שנזכה לקבל כח להעמיק בתורה מתוך שמחה וקשר חי עם ה', ולהפוך את המציאות לכזו שרק מחכה לאור התורה ועד לאורו של משיח!

 

נשמח להיפגש!

הרב יוסי אליצור

 

 

הרב יוסף באב"ד – ר"מ שיעור א' בישיבה (הגיע לישיבה אחרי לימוד בישיבת רמת גן ובישיבת הר המור)

 

בישיבה לומדים גמרא בעיון ובקיאות באופן שהקב"ה והקשר אליו נוכחים, ולא הגדלות שלנו – שאנחנו יודעים ואנחנו מבינים ואנחנו גדולים. החשק להיות קשור לה' בתפילה הוא זה שבא לידי ביטוי בהתמסרות ללימוד התורה!

 

ולכן כאן, בעוד יוסף חי, עם הזמן יגדל לך הצימאון לה' ולא תישכח חס ושלום חדוות הנעורים. כאן בישיבה אנו הולכים בדרך ישנה חדשה – ממשיכים את דרכם של גדולי החסידות, לומדים איך האורות נכנסים לכלים, איך הגעגועים שלך לה' יעצבו את האישיות שלך ותחיה את הקב"ה בפשטות.

 

אצלנו בעזרת ה' תלמד חסידות בהבנה ויהיה לך יותר ויותר החשק להיות קשור להקב"ה ויגדל לך הרצון שהקב"ה יהיה המציאות שלך! וכך תתמסר לעבודת ה' בכלל ולימוד תורה בפרט בטבעיות ופשטות.

 

 

 

שאלות נפוצות:


 אתם נקראים 'ישיבה חסידית' מה זה אומר?

 

ישיבה חסידית פירושה ישיבה שמשקיעים בה בתורת החסידות בלימוד ובעיון וכדרך חיים. המטרה שלנו כישיבה חסידית שעבודת ה' שתורת החסידות חידשה תהיה חלק בלתי נפרד מהתלמידים. אנחנו מאמינים בדרך החסידות שכל פרט בחיים קשור לתורה ולקב"ה דרך עיון בתורת החסידות מצליחים לחוש כיצד זה עובד. 

 אתם ישיבה חרדית או דתית לאומית?

 

הישיבה הוקמה על ידי אנשים שגדלו בציבור הדתי לאומי, ורוב התלמידים מגיעים מהציבור הזה. עם זאת – ההשתייכות הזו לא מקובעת, בישיבה יש בחורים מסוגים שונים ובעלי רקע שונה, והרבה פתיחות לצורות שונות של עבודת ה'. ישנם בחורים שגדלו במשפחות יוצאות מרכז והר המור וישנם בחורים שהגיעו מחב"ד ומברסלב ועוד.. 

  מהו סדר לימודי הגמרא בישיבה?

 

בבוקר אנו לומדים גמרא עיון, לומדים לאט מתעכבים על מנת להבין לעומק, לקראת סוף הסדר בחלק מהימים יש שיעורים של הרמי"ם המלווים את הקבוצות השונות. ביום רביעי יש שיעור כללי עמוק ומעניין של הרב יצחק שפירא ראש הישיבה. בצהרים לומדים את המסכת הנלמדת על פי הסדר, על מנת לסיים את המסכת. בסדר ערב לומדים מסכת נוספת או מוסיפים חזרות, ומעשירים את הלימוד בשיעורים נוספים. 

מהם השיעורים הקיימים בישיבה?

 

הרב יצחק שפירא מגיע פעם בשבוע ומעביר שיעור כללי בעיון ושיעור בחסידות. במהלך השבוע מלווה צוות הר"מים (הרב יוסף באבד, הרב יוסי אליצור, הרב שי דאום) את התלמידים בלימוד הסוגיא לפרטיה, עם דפי הכוונה ושיעורים. במהלך הצהרים והערב יש שיעורים נוספים בהלכה ובחסידות מפי מגידי שיעור נוספים. 

 מה המטרה של לימוד החסידות?

 

תורת החסידות מסבירה לנו את היחס בינינו לבין ה'. כאשר אנו מבינים אותו טוב יותר, היחס בנינו לבינו נהיה ברור יותר. בדרך ממילא התקשורת איתו והעבודה שלנו אותו, הופכת להיות חיה וברורה. לדוגמא: כאשר אני מבין שה' באמת מתעניין בי ובתפילה שלי, והתפילה שלי באמת משמחת אותו, קל לי הרבה יותר להתפלל אליו מעומק הלב.

 
 
 

 

 

 

 

למי הישיבה מתאימה? האם הישיבה לא נועדה רק למי שכבר מחובר לחסידות? 

 

הישיבה בהחלט מתאימה למגוון רחב של בחורים, גם אם אינם שייכים לזרם מסויים. בישיבה יש הרבה נינוחות, והרבה יכולת לדון בסוגיות שונות ומגוונות. את האווירה הזו אפשר ומומלץ לקבל בלי קשר לאיזה עמדה או חסידות אתה. מקום עם פתיחות גדולה לשאלות החיים ודיוני עומק בעבודת ה', הוא בהחלט מקום שאנחנו מאחלים כמעט לכל אחד לגדול בו, בלי קשר לשאלה אם הוא קשור לחסידות או לרבי מסויים. 

יש כאן תלמידים, אברכים ואנשי צוות שהגיעו ממקומות מגוונים (חב"ד, ברסלב, מרכז או הר המור), ושקשורים היום לצורות שונות של עבודת ה' וכולם נהנים מהפריה הדדית ומשמחה בעבודת ה' לסוגיה.

במה אתם שונים מישיבות חסידיות אחרות? מה הייחודיות שלכם?

 

כפי שנכתב למעלה בישיבה הדגש הוא על תורת החסידות, מתוך אמונה שלימוד חסידות לעומק משפיע על כל רובדי החיים. הדבר מתבטא בזמן בו אנו משקיעים בישיבה בלימוד החסידות כמו לימוד לפני התפילה, שיעורים בחסידות. בישיבות אחרות פעמים רבות הדגש הוא על האווירה החסידית השמחה, ופחות על לימוד החסידות בעיון וכדרך חיים.

 אצל חסידים נוהגים להתועד – יש התועדויות בישיבה?

 

בכל שבוע יש בית חם עם הרב יוסי אליצור, מדברים בעבודת ה' עניינים ציבוריים קצת והתחזקויות נוספות. בימי חמישי פעם בשבועיים ישנה התוועדות עם הרב יוסף באבד, יושבים ביחד מנגנים ניגונים, מעלים שאלות בעבודת ה', כך יושבים עד השעות הקטנות של הלילה באוירה חסידית שמחה ועמוקה.

בחגים ובאירועים מיוחדים אנחנו זוכים להתוועד עם הרב שפירא, ראש הישיבה; וכמובן שאנחנו זוכים להשתתף בהתוועדויות ובשבתות אצל נשיא הישיבה הרב יצחק גינזבורג שליט"א. בנוסף כל שנה אנו פותחים את זמן קיץ בטיול נחמד שבסופו מגיעים לציון ר' מנחם מענדל מוויטעבסק בטבריה לכבוד ההילולא שלו בראש חודש אייר, ולהתוועד בסוף הטיול לכבודו של הצדיק.

 יש ליווי בדרך לחיים?

 

ברוך ה', בישיבה יש מודעות גדולה ורגישות להתקדמות של התלמידים וההתמודדיות שלהם, מתעסקים הרבה עם תורת הנפש ויש ערנות לאתגרים. הרב יצחק שפירא, ראש הישיבה, עוסק בתורת הנפש ובימי רביעי כשהוא מגיע יש זמן לבחורים להיפגש אתו ולהתייעץ. כמובן שהישיבה מלוה בחורים לקראת חתונה וגם אחריה; ואף נכתבו חוברות וחומרים בנושאים של חתונה, כיבוד הורים, חינוך ילדים ועוד, הנותנים ליווי והדרכה משמעותיים לחיים.

 

 

 

 

אריאל זילבר - בוגר הישיבה

 קיבלתי בישיבה יראת שמיים. למדתי, התפללתי, ועוד, אבל מה שהכי מלווה אותי עד היום בחיי היום יום זו יראת השמיים שמרגישים בישיבה בכל פינה. 

 

כשנמצאים בישיבה שבה יש אווירה של יראת שמיים הכל איכותי יותר. כל מה שלמדתי בא לידי ביטוי, אני לומד בצורה שאני מחפש איפה זה נוגע לי.

 

גם היום למרות שעברו כבר 5 שנים ואני במרחק של עשרות קילומטרים מהישיבה – אני מרגיש שעדיין לא עזבתי את הישיבה.. 

 

אם בחור מצפה מעצמו שגם 10 שנים אחרי שעזב את הישיבה הוא יחיה חיים קדושים כמו בישיבה, זה תלוי ביראת שמיים שהוא שאב בזמן היותו בישיבה.

אפרים אברהם - תלמיד בישיבה
(בוגר מגדל העמק ובית אל)

 הלכתי לבדוק בישיבת "עוד יוסף חי" ראיתי ונדבקתי…

 

הגעתי לישיבה ראיתי חבורה של אנשים שיושבים ולומדים בכיף ובשמחה. לומדים חסידות דברים עמוקים מאד, וחיים את מה שכתוב שם.

 

לומדים על ה' יתברך איך הוא מתייחס אלינו ואיך אנחנו מתייחסים אליו איך יש הדדיות בקשר איתו, והאנשים בישיבה מונחים שם ממש מרגישים את מה שהם לומדים.

 

האווירה בישיבה מאוד מיוחדת האנשים מאד 'בשפלות' גם הרמ"ים וגם התלמידים .. האווירה הזאת נותנת את האפשרות לדבר הרבה על הקשר עם ה' ולעסוק בסודות התורה בצורה אנושית פשוטה…

 
 
 
 
 

 

 ישיבת עוד יוסף חי הוקמה בקבר יוסף לפני יותר מ40 שנה מאז היא חיה ופועמת ברוחו של יוסף הצדיק. כיום הישיבה משוכנת בישוב יצהר, ומוסיפה לגדל תלמידים שמחים ועובדי ה'. בוגרים רבים של הישיבה נמצאים במקומות חשובים של הפצת תורה ועיסוק בצרכי ציבור.
 
מיקום הישיבה בהרי השומרון הנוף והאויר הנקי, פותחים את המוח והלב לעבודתו יתברך.
 
בישיבה לומדים בחורים ואברכים המעמיקים בתורת הנגלה ובתורת החסידות, מתוך אווירה משפחתית שמחה.
 
תורת החסידות הנלמדת בישיבה מקנה לבחורים יציבות ועומק בקשר עם ה'. כך שהקשר נהיה חלק מהאישיות, מתוך הבנה שהקשר עם הקב"ה הוא המפתח לחיים טובים ושמחים.
 
בישיבה אנו מכוונים את הבחורים ללמוד את 'החלק שלהם בתורה' מכוונים אותם לשאול איפה הלימוד נוגע בי, כך שהלימוד יהיה הלכה למעשה, ולא 'הילכתא למשיחא'. כשלומדים בצורה כזו התורה ועבודת ה' נעשים ממש חלק מהטבע שלי.
 
אנו מאמינים שלימוד תורת החסידות בעומק נותן כוח לתלמידים לגדול בתודעה של קשר עמוק וחי עם הקב"ה כך שגם בהמשך חייהם הם יצליחו לגדול בתורה מתוך שמחה ויראת שמיים.
 
השיח הכנה והאווירה הפתוחה בין הצוות לתלמידים מקנה לתלמידים בגרות ועצמאות, מתוך הסתכלות בריאה על החיים.
 
הדיונים העמוקים על הקשר עם ה' מחסנים את התלמיד ממשברים ונותנים לו את התוקף הנדרש כדי להתפתח ולבנות בית נאמן בישראל כשר ושמח לעבודתו יתברך
צריכים עזרה?
שלח לנו WhatsApp

הרשמו לתפוצה וקבלו מידי שבוע מאמר מרתק על הפרשה: