המסע לעידון המידות – גבורה – תשפ"א

ספירת הגבורה – להיות רגישים.

אז איך האהבה שלכם? ממש נשמח לשמוע כיצד השבוע הקודם עזר לכם לגלות יותר מקומות של אהבה בנפש.

אתמול בערב ספרנו שמונה ימים לעומר וכך פתחנו את שבוע ספירת הגבורה, המתבטאת בנפש ברגש היראה.

יראה היא פחד. כולנו מלאי פחדים משלל דברים, האחד יפחד ממלחמה, השניה מטיסה במטוס, ההוא מעמידה מול קהל והאחרת מפחדת בכלל מעכבר…

לא לפחד כלל…

יהודי מאמין מתקן את היראה שלו באמצעות הפניית הפחד כלפי ה'. מכיוון שאנו מאמינים בה' וזוכרים שכל מה שעובר עלינו מגיע ממנו, אנו רוצים לפחד רק ממנו ולא מהשליחים שלו. זוהי גם הצוואה המפורסמת של אביו של הבעש"ט – "אל תפחד משום אדם, רק מה' בעצמו".

אך כל זה הוא רק לימוד איפה לגלות את היראה הקיימת, ולא עבודה על היראה עצמה.

מהו עידון מידת היראה עצמה?

יראה ופחד הם בעצם רגישות מופרזת למשהו או מישהו. עיבוד ועידון של הפחד בנפש היא ההצלחה שלנו להיות רגישים ביותר לרגשותיו של הזולת.

בכל מערכת יחסים בין שניים, ובמיוחד בקשר בין איש לאשה, הרגישות לרגשות השני קריטית במיוחד. אדם שיעבוד בצורה חיצונית על מידת היראה שלו אך לא יהיה תמיד 'ירא' וזהיר לשים את לבו לצרכיו של השני ולא לפגוע בו, יתקל בקשיים חוזרים ונשנים במערכות היחסים שלו.

המשימה – עצרו פעם ביום, בתחילתו או בסופו, וחשבו מי מהסובבים אתכם זקוק שתהיו רגישים אליו יותר. זה ישפר את היחסים שלכם איתו באין-ערוך!

למתקדמים – קרה לכם שמישהו כעס עליכם? בדקו האם הייתם יכולים למנוע זאת על ידי רגישות גבוהה לצרכיו ורגשותיו, ובפעם הבאה שתתקלו במקרה דומה בטאו אותה כלפיו.

ספרו לנו איך היה… בהצלחה!

ספירת הגבורה – חיים ומוות ביד הלשון.

בתחילת השבוע למדנו שיראה היא בעצם רגישות גדולה לזולת, ושמחנו לשמוע מכם המון תגובות חיוביות ומשמחות על השינוי הפנימי שנעשה אצלכם בעקבות הדברים.

במה בעיקר אנו יכולים לבטא את הרגישות שלנו כלפי הזולת?

עיקר הביטוי והעבודה של הרגישות מתבטאת בשיח וצורת הדיבור בין איש לרעהו. 'חיים ומוות ביד הלשון' ומילים יכולות להעניק חיים, וחלילה, גם לפגוע בהם.

אבל שלא נטעה, רגישות בדיבור אין פירושה דווקא שתיקה או הקפדה יתירה על דיבור מחמיא ומקרב. רגישות היא פיתוח של חוש פנימי מתי יש צורך להמעיט בדיבור ואף לשתוק לגמרי ומתי דווקא השתיקה תתפרש כחוסר רגישות ועלינו לפתוח את הפה ולדבר.

לעיתים, דברי תוכחה וביקורת מבטאים חוסר רגישות ולעיתים דווקא האדם הרגיש ביותר יודע כי זה הזמן המדויק והנכון להשמיע ביקורת או תוכחה.

למעשה, הרגישות אינה רק הכח לבלום את הפה או לפתוח אותו אלא יצירת חוש פנימי המרגיש את הזולת וער למצבו וממילא מתרגל להגיב נכון ומדויק בכל מפגש וסיטואציה בה נפגשים.

קחו לכם משימה – בפעם הבאה שאתם מנהלים שיחה עם מישהו, שימו לב שאינכם מבטאים רק את עצמכם אלא מנסים לחוש את השני ולהגיב לו בצורה המתאימה למצבו.

אהבתם? שתפו את הפוסט:

צריכים עזרה?
שלח לנו WhatsApp

הרשמו לתפוצה וקבלו מידי שבוע מאמר מרתק על הפרשה: