השרתים של וואטסאפ קרסו, מה הקשר לתיבת נח? – נח תשפ"ב

קריסת פייסבוק וחברות הבת שלה עצרו לכמה שעות כמה מהרשתות החברתיות הגדולות בעולם והזכירו לנו כמה התרגלנו לשטף העדכונים, ההודעות והצפצופים שבוקעים מהמכשיר הנייד שלנו…

בואו נדבר על 'ADHD'.

הפרעות קשב וריכוז הן חלק מרכזי מהעולם המודרני שלנו, ולא סתם.

הסוכר הלבן שנכנס בשפע לגוף שלנו והמסכים המרצדים שהם חלק בלתי נפרד מחיינו, גורמים לנו, כל אחד בדרכו, לגירויים תמידיים ולחוסר יכולת להתרכז ולהתעניין בדברים פשוטים, וגם אם אנו לא 'מאובחנים' רשמית, כולנו חווים ברמה כזו או אחרת בעיות בחוסר ריכוז ומיקוד.

רגע… לפני שאנחנו לוקחים ריטלין, בואו נקשיב לבעש"ט, שמלמד אותנו שכמו נח, גם אנו צריכים לבנות תיבה.

'תיבה' בלשון הקדש היא גם 'מילה'. הבעש"ט אומר שכמו נח, גם אנחנו צריכים 'לבוא אל התיבה', להיות כל כולנו בתוך המילים של התורה ושל התפילה.

אבל אם אנו רגילים לגירויים תמידיים, איך נצליח להתרכז?

התיבה הצילה את נח מהמבול, אז אם אנו רוצים להתרכז בתפילה או בלימוד, חשוב מאוד לזכור שבחוץ יש מבול.

מה הכוונה?

עוד לפני הניסיון להתרכז בתפילה, אנו צריכים לשים לב לכך שהגירויים החיצוניים מכריחים אותנו להנות מהם, הם שוטפים אותנו כמו מבול ולא נותנים לנו באמת יכולת בחירה.

אחרי שהבנו את זה, יותר קל לנו לבחור ואנו רוצים להיות כמו נח. כמוהו אנו רוצים להיות נינוחים, לבחור לבד מה כיף לנו ופשוט לעשות אותו.

כך נוכל פתאום לשים לב שבתוך המילים של התורה והתפילה, שבמבט חיצוני נראות לנו משעממות ולא 'מדליקות', מתחבא ה' בעצמו, והקשר איתו הוא פשוט עולם עשיר ומעניין, בתוכו אנו יכולים לשוט וממנו להרוות את צמאוננו.

אחרי שעשינו סדר, הבנו מה שוטף אותנו כמו מבול ומה משאיר לנו את הבחירה, אנו יכולים גם 'לצאת מהתיבה', לחזור לעולם עם שטף הגירויים שלו ולהעניק לו את המבט הרגוע והבוחר של הקשר עם ה'.

יש לכם שאלות? דברו איתנו בשמחה.
בהצלחה!

אהבתם? שתפו את הפוסט:

צריכים עזרה?
שלח לנו WhatsApp

הרשמו לתפוצה וקבלו מידי שבוע מאמר מרתק על הפרשה: